Buscar este blog

25 de agosto de 2009

REGATA 23/8/2009

Vent 6-10 nusos SW 210-220 º
Temperatura 27 º C

Un cop més, i ja son moltes, nombrosa participació (21 regatistes) a les regates socials del nostre club, amb convidats d'excepció com els tres primeres, Ana, Joan i Xixu, i companys del Club Vela com el Jordi Gimenez (2620) i Jordi Pacheco que ultimament s'apunten a les nostres regates.

Sortida per la barca d'un grup on de regatistes que vàrem tenir problemes amb un tap a la sortida per una maniobra de sortida conflictiva , amb queixes per part de la resta, ( haurem de començar a formalitzar el tema protestes de manera seriosa, encara que nomes sigui per apendre, i que quant regatejem fora del club tinguem més coneixement del reglament).

Un cop donat el "bocinasso" de sortida els que no es van veure implicats al tap inicien la regata, amb un bon vent i anat per el bordo de mar endins. La lluita pels primers llocs la protagonitzen els primeres que tenim convidats ( Ana Pujol i Joan Comajuncosa ), s'afegeixen en Guillermo ( Xocolata ) en Xixu, que va remontar de molt enrera doncs es va equivocar a la sortida i va repetir la sortida fent volta a la barca del jurat.

Durant el transcurs de la prova en David Sainz i en Lilu van tenir un petit conflicte a l'arribada d'una boia, que va fer que en David es retires per haver passat la boia per estribor, caldrà constituir un comité de protestes per resoldre aquestes situacions, que es produeixen més sovint donat que la competitivitat dels patinaires augmenta i ningú vol perdre llocs al ranking del club.

Protestes a banda el bon vent va permetre remontades espectaculars, com la del Xixu, que va acabar tercer molt ajustat a la linea d'arribada amb en Xavi Oliver, i en Lilu que va adelantar al Xocolata a la darrera cenyida.

La flota va anar creuant la linea d'arribada, amb bones sensacions i sobretot amb millores a les actuacions de gent jove, com la familia Cañas, que aviat tindran tota una flota de Cañas per ells sols, de moment ja son dos patins i un kayak, i em sembla que aniran pel tercer patí d'aquí no gaire.

Desprès de la regata vàrem tenir una conversa sobre el reglament de regates respecte la situació que es produeix quant dos barcos arriben amb compromis a la linea de meta i el barco de sotavent força al de barlovent a cenyir fins al limit de l'arribada, pel que van dir els savis del pati, cal que el barco de sotavent deixi espai al de sobrevent per creuar la linea de meta.

Un altre dia fantàstic on hem disfrutat d'unes perfectes condicions per regatejar.


Classificació

1.- Ana Pujol
2.- Joan Comajuncosa
3.- Xixu
4.- Xavier Oliver
5.- Josep Mª Masriera
6.- Guillermo Cortes
7.- Carles Martinez
8.- Alex Chopo
9.- Dani Wirth
10.- Alfred Balcells
11.- Toni Balcells
12.- Joan Xapellí
13.- Joan Sunyer
14.- Cris Cañas
15.- Joaquin Cañas
16.- Jordi Pacheco (CVCM)
17.- Joan Astals
18.- Masep ( Borinot)
19.- Jordi Gimenez (CVCM)
20.- David Sainz ( retirat )

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Com a esmentat en la crónica voldria donar una petita pincellada del incident o incidents què es descriuen.
En primer lloc cal tenir molta atenciò en la sortida (passa sovint)es una maniobra molt perillosa (per l'integritat dels cascs)entra en "cunya" es a dir, quand tots buscan una posició adient per fer la sortida i en el crono restan escassos segons, algú entra atravessat com si fes un llarg volguen-se incorporar, desprès d'una estranya maniobra, als que ja tenen un lloc i esperen la baixada de bandera.Això ha produït en moltes ocasions forats (de tamany XXL)sense haber començat encara la "batalla"
En el incident a la boïa que vaig tenir amb el David Sainz, per la meva part, vaig actuar amb tota la conciencia i la intenció amb la maniobra què es va produir, es a dir, creïent, repeteixo, creïent que vaig entrar en la zona de compromis a la boïa sense estar-hi, vaig demanar sotavent repetidament al David amb tota la intenció de deixar-lo sense aigüa i que tingues què parar el barco si volia passar la balissa, cosa què no va fer i és per aixó què la va passar per estribord.
David, amb tot el carinyo, el respecte i l'amistat què et tinc (i tu a mi, n'estic segur) et demano disculpes si et vas enfadar, però repetiexo què ho vaig fer amb tota l'intenció de barrar-te el pas com a una més de les estrategies d'aquest magnific joc què son les regates.Si vaig actuar amb la plena legalitat o no (regles del compromís) això ja és més subjectiu i entra més en el terreny de la protesta i el veredicte d'un jutge (de regates).
Voldria què no t'havessis retirat (en vaig sentir incomode tota la regata) segur què havessis fet una remontada de les teves, i a terra, amb la clareta de rigor, en fots tota la caballeria per sobre tot discutin el reglament amb els savis què ultimament ens acompanyant.

Ens veïem a la propera regata.
Una abraçada.

Josep Mª Masriera (LILU 2890)

Anónimo dijo...

Va ser un dia on vaig apendre molt:

1 que a la sortida s'ha d'estar atent a l'hora de sortir, per no fer anar malament als teus companys.
2 Que quan hi ha compromis s'ha de deixar pas a la embarcació.
3 hi ha compromis quan a tres eslores de la boya el barco que va per devant per la seva popa l'altre embarcació esta solapat amb el que va devant.
4. Mai t'has de retirar per molt que passin coses.
En definitiva vaig apendre un munt de coses.
David Sainz